Pevně jsem doufala, že po dvou letech dostane Janýsek jinou učitelku, ale nestalo se. Drží se Janýskovy třídy jako klíště, ač jí to evidentně nedělá dobře a dětem taky ne. Každou chvilku paní učitelka chybí a Janýsek tvrdí, že jí buď někdo stoná, nebo jí někdo umřel a je na pohřbu. Takže za minulý rok a ten kousek toho nového, jí zřejmě onemocněla a vymřela už celá široká rodina.
Když jsem byla v Praze, šel se Adonis přeptat na Janýska do školy a při té příležitosti jí kondoloval. Paní učitelka zvedla obočí a překvapeně se ptala, proč jí Adonis kondoluje, že jí prý nikdo neumřel…
Z minulého týdne bylo volno ve středu a v pátek (kvůli komunálním volbám, neptejte se mne proč), tento týden je volno v pondělí a v pátek (druhé kolo voleb) a příští týden ještě minimálně volno v pondělí. Snad nebude žádné třetí kolo.
Janýsek se tedy ve škole moc neučí, zato ho ale nedávno zmlátila ve škole pětičlenná partička albánských spolužáků z vyššího ročníku. Nelíbilo se jim, jak se tvářil. Paní učitelka řekla, že se tyhle dětské spory špatně řeší, když nikdo neví, kdo si začal (ano, jak taky, když na školním dvorku učitelka, která má dozor, kouří a telefonuje a nevšímá si jakéhokoliv dění kolem sebe) a ředitel přislíbil, že se s viníky vypořádá po svém. (jak se s nimi vypořádal jsme se bohužel nedozvěděli, ale na chvilku je od násilníků klid)
Dnes Janýsek přinesl poznámku v sešitu, že si zapomíná úkoly. Nic nového pod sluncem. Koneckonců po dávné debatě s učitelkou, která mu zakázala používat notýsek na zapisování úkolů, se celkem nic jiného dít nemůže. Odepsala jsem jí, že jí děkuji za zprávu, o zapomínání vím a prosím ji, aby mu umožnila používat notýsek. Na reakci teprve čekám.
Uvažovala jsem, zda se dá tahle šílená situace se školstvím nějak řešit. Proti šikaně pomůže jen řádné zastrašení šikanujících, proti zapomínání notýsek, ale proti systému, který nefunguje, nepomůže nic.
Právě proto posílají rodiče své děti do soukromých doučování, aby se něco naučily. Ale chci já držet děti celé dny u učebnic ve vydýchaných třídách za ty nekřesťanské peníze? A co chtějí ony?
A pak jsem si uvědomila jednu věc: Můj učitel saxofonu, naprostý mistr jazzu, po večerech učí v místní filharmonii a přes léto, aby uživil rodinu, si vydělává peníze řízením autobusu na letišti. Těch pár metrů od letadla k letišti a zase zpět. Jak ubíjející. Jednou mi vyprávěl, že kdyby mu v hlavě nezněla non stop hudba, už by se dávno zbláznil. Na konci sezóny prý přiletěl nějaký Angličan se saxofonem na zádech a byl v naprostém šoku, když se ho jako řidič vezoucí jej k letišti zeptal, jakou používá hubičku a začal mu zasvěceně vyprávět o těch nejlepších značkách značkách nástrojů.
Jeho kolega, učitel klarientu, zase v létě obsluhuje turisty v místní taverně. Dirigent a šéf filharmonie, vynikající muzikant, přes den prodává tašky a kabelky ve svém obchodě.
Adonis, po x letech studií a specializace na neurochirurga, v létě léčí české a polské turisty a v zimě vyrábí okenice.
Kdežto když člověk potřebuje instalatéra, elektrikáře či opraváře praček, musí se doprošovat, aby za ním někdo z nich vůbec přišel a nakonec částka, kterou zaplatí předčí i ta nejhorší očekávání.
A tak si říkám, ať si děti hrají venku, běhají a piknikují na pláži a chodí na hodiny hudby. Protože kdo má zájem, vzdělá se sám a kdo ho nemá, tak mu žádná doučování stejně nepomohou. A není nic lepšího, než mít vzpomínky na prima dětství.
Dovedu si představit, jak bych podobnou situaci řešil v Čechách, ale na Řecko je moje fatazie krátká. Snad se aspoň škole nepodaří poničit přirozenou dětskou zvídavost, což asi u Janýska nehrozí. Ale baví mě pomyšlení, že učitelka zakazuje notýsek na zapisování úkolů. To je, myslím, převratná a nejnovější psychologická metoda, jak děti přimět něco podobného natruc dělat: zakázat jim to! Předpokládám, že analogicky zakročil ředitel proti partě násilníků, které šikanování nařídil a vzbudil tak vůči tomu přirozený odpor. Docela konzistentní taktika, ne? :-).
Jak se neuvěřitelnéstalo skutkem. Můj muž dokonce odmítal poslouchat četbu z tvé knížky, neboť ho poměry a lenošní Řeci strašně rozčilovali. Smekám klobouček, já už bych byla zpět v ČR. Obdivuji tvou chladnokrevnost! MSF
Hele, to říkám pořád, všichni jsou vzdělanci, většina z nich pak očekává lukrativní místo někde v bance nebo leasingové společnosti, dělat manuálně nějaké řemeslo se nikomu nechce. Většina vysokoškláků o sobě tvrdí, že jsou dislektici a já nevím co všechno, a nejsou schopni se naučit ani kdy se píše mě a kdy mně, o i/y vůbec nehovořím. Rodiče se můžou zbláznit, když děti nechtějí studovat VŠ!Studenti nejsou schopni sami vyplodit diplomku, ale jen je svázaná, už absolvují doktorantská studia.Dneska sem slyšela v TV, jak jsou nejen cikánské, ale i zdravotně poškozené děti v ČR cpané do zvláštních-speciálních škol, protože "normální školy" nemají prostředky na mimořádnou péči.Nedávno jsem slyšela v TV ředitele renomovaného pražského gymplu říkat, že na výuku jednoho každého žáka má 2,-Kč na den, včetně pomůcek samozřejmě.Pak člověk kouká na Nikdo není dokonalý, a nestačí zírat, že lidi mladší 30ti let nemají absolutně základní znalosti, o ničem.A to hovořím o ČR ne o Řecku, takže já si klobouček nechávám na hlavě a zůstaň kde si, není to tu o nic lepší:-))
Dobré Téma…Důležité je, aby rodič rozpoznal talent dítěte a pak ho v tom oboru plně podpořil. Podívejte se na super uspěšné lidi ve světě. Mnoho z nich bud‘ na vysokou nechodili a nebo ji nedodělali. Zde je pár jmen k zamyšlení: Ray Kroc (McDonald), Bill Gates (Microsoft), Paul Allen (Apple), Mark Zuckenberg (Facebook), Steven Spielberg (režisér), Henry Ford (automobil), Jackson a Truman (presidenti), Michael Dell (počítače), George Eastman (Kodak), Thomas Edison (žárovka), Albert Einstein (fyzika), Walt Disney (zábava), Steve Wozniak (Apple), Frank Lloyd Wrigh (architekt), Tiger Woods (golf), Anna-Lou Leibowitz (fotografie), Jack London a Leo Tolstoy (spisovatelé), Warren Buffett (investor), Ted Turner (CNN)…… a tak bych mohl pokračovat, až mě ruka upadne.Všichni tito lidé udělali pro lidstvo něco, co je nám všem známé a bez čeho se snad v našem životě už ani nemůžeme obejít.Pak je zde armáda herců, zpěváků a sportovců: převážná většina z nich žádné vzdělání nemá. Důležitý je talent, který rodič musi v dítěti hledat, identifikovat ho, a pak ho do maxima podpořit. Vzdělání je důležité, ale pouze v oboru, ve kterém máte talent. Jinak je to ztráta času. Pak to dopadne to tak, jak to vidíme u nás: školy narvané netalentovanýma studentama, kteří studují něco, co je absolutně nezajímá.
Jak říká Hamilton….., já bych doplnila, že pokud rodiče s dětmi o ničem nehovoří, a ty pak nemají žádné znalosti, pak ani nemohou vědět, jaký mají talent, pokud to tedy není zrovna hokej, fotbal, krasobruslení nebo balet.
Achjo, z té šikany je mi smutno. Nás ve škole mlátili cikáni (vždy parta na jednoho) a učitelky tvrdily to samé – nemůžou nic dělat. Tak doufám, že se to Janýskovi už bude vyhýbat. Z chování paní učitelky je mi taky zle, ale máš pravdu, kdo se chce vzdělat, neztratí se a jak jsem pochopila, Janýsek má přinejmenším hudební talent, tak třeba z něho bude šéf filharmonie zálibou a prachatý instalatér zaměstnáním:D
cerf: vidis, tahle teorie me nenapadla…
janova: uz jsem asi nekde psala, ze v recku se musis bud smat nebo brecet. ja se radeji smeju. muze pozdravuj a at se zbytecne nerozciluje:)
mod: amen:))
hamilton: vyjimecne s vami souhlasim…:)
portokali: presne. janyskovi to navrhnu. myslim, ze je to dobry napad.
tak tak rozhodne nebudu vest sveho syna k absolvovani treba filozofickych studii…mnohem radsi bych byla, aby byl napr. automechanikem…svata pravda…manzel ma stredni skolu dokoncenou za 5 let misto trech a nenechalo to na nem zadne dusledky
když to člověk bere z té lepší stránky, tak má Janýsek vlastně super dětství… samý volno, prázdniny…určitě bude mít krásné vzpomínky na dětství. A s šikanujícíma hajzlíkama si mateřská ruka celkem snadno poradí 😉 samozřejmě pouze v případě, že se škola k tomu staví laxně.. hezký den na Korfu!
Z Tvých popisů vím,že Janýsek je snaživé a zvídavé dítě a tak o jeho vzdělání bych se nebál. Ta špatná úča s ním nebude věčně. O jeho VŠ studiích by zatím neuvažoval, ale oba s tátou ho můžete dobře připravit na studium dobré VŠ v cizině, protože do té doby bude skvěle jazykově připraven. Takže čeština a řečtina ať nejsou jediné jazyky.V jeho letech jsem byl v Žilině /padesátá/ mlácen. Syn /76. – 84/ v Pardubicích mlácen, vnuk v Německu /2005/ mlácen.Dcera 70. léta rozdala pár facek, vnučka v Německu ještě stále někomu šťouchne, ale spíš se nedá. Myslím na váš ostrov, zde je taky docela teplo a prší. Měj se
Ahojky Pajo, plne s tebou suhlasim – kto ma chut, ten sa vynajde a nemusi skončit prave ako profesor. Tu v Slovinsku je to rovnake, zaujem o remesla upadol a prace tohto druhu zdraželi. Školy su preplnene študentami nezaujimajucimi sa o svoj odbor, študujicimi lebo "NIEČO TREBA ŠTUDOVAT"… Len jedno ma trapi: zakladna škola by mala dat dietatu všeobeny prehlad o svete v ktorom sa nachadza a naučit ho, ako spracovavat nove informacie. To je nesplnitelna idylka nielen v Grecku ale i u nas… Inak Pajo, si už slavna aj v Slovinsku, študenti bohemistiky v Ljubljane totiž prekladaju na seminaroch jeden tvoj članok. Možno dlho nepotrva a dočkaš sa aj prveho prekladu svojej knižky:) Would be nice! 🙂 Kourajo, ola tha pane kala!!!
Pavli ono všichni totiž nemohou mít vysokou školu! Kdo by pracoval? Jsem s tebou za to, aby děti měli spíše šťastné dětství, protože jaké máš dětství, takový je pak celý tvůj život. Podle toho vnímáš, chováš se, je to zkrátka všechno v tobě z toho ranného života zakódováno. Nejstarší syn nechtěl studovat vysokou školu a je šťastný, že může cestovat po světě. Prostřední má zase šikovné ruce, ale je dislektik a disgrafik, tak co ho do toho nutit a trápit ho…učí se na na střední škole na autotronika – opraváře aut přes počítače. a vím, že ho to baví. A nejmladší? ten bude ředitel zeměkoule a až se ožení s Ofélií, tak na to budou dva! :-)) Hezký den do Kerkyry. Nějak nestíhám, ale až bude chvilka, napíšeme si více ju? Za všechny Valachy zdraví Edita
co ta frondistria, porad se branite? tam je potom otazka, jestli to neni tak rafinovany, ze dite ma pocit ze je out.a k sikane – je to hrozny, mozna nebudete souhlasit, ale na sikanu plati dve veci a) stejne silna zbran b) silnejsi zbran. nic jinyho, je mi lito.to znamena, ze i kdyz to neni vase kredo, tak je nutny pouzit i podlý taktiky boje. v sikane proste neplati co nechces aby jiny delali tobe, nedelej i ty jim. nezapomente, ze cil neni pouceni, ale zastraseni
A jeste jedna myslenka: to, ze se tady nejak +/- tolerujeme, to je jenom nejaka nase vepsana dohoda. ale to muze kdykoliv prestat platit.vesmes je hodne dobre mit vse pojistene zvirecim zakonem (hrubou silou) – protoze ten proste plati kdykoliv. kdyz selma skoci na delnika – zabije ho. kdyz skoci na diplomata – zabije ho taky. tenhle prirodni zakon proste vzdycky plati
gugu: kazdej at je tim, cim chce a ne tim, cim ho chteji mit rodice…
eja: jasne. a vzpominky jsou stejne dulezitejsi nez skutecnost prave probihajici…treba adonis zije pouze ze vzpominek…
buteo: uca odejde, spatne vzpominky taky, jazyky snad zustanou a jeste se nejake priuci. prave…ja to nevidim vsechno tak cerne.
mixy: vazne? a ktery prekladaji studenti?? dokud se bude knizka prekladat do slovanskych jazyku, je vsechno ok. az se prelozi do rectiny, budu muset se muset prestehovat do slivinska:) studenty bohemistiky srdecne zdravim.
edi: musite jezdit casteji, ofelie ma dalsich par ctitelu, tak at si s kubou neutecou!! neni nad poradneho valasskeho zenicha!
thanasis7: ano, zatim se frontistirium porad branim. janysek je ve 4.tride, takze nevidim duvod. s pocitem, ze je out, se naucil zit docela dobre. nema pocitac, nintendo, wii, adidas, versace, dalsi znacky ani zadnej jine vymozenosti. myslim, ze je nepotrebuje. jinak se sikanou mate pravdu: kdybych tu byvala byla, podala bych si particku asi sama. nic jineho na ne neplati. ale zatim je klid….
Když jsem chodila asi do 2., nebo 3. třídy, každé odpoledne na mě v jedné ulici číhala parta spolužáků a házeli po mně šutrama. Když sem to konečně řekla doma, máma se ročílila, drapla mě za ruku a táhla mě k jednomu tomu klukovi domů. Tam zazvonila, přišla otevřít jeho maminka, máma řekla "Promiňte!", prošla bytem, v kuchyni našla Jardu, stáhla mu kalhoty a přede mnou a jeho mámou mu nařezala na holou prdel.Jeho maminka řekla " Nic se nestalo!" a zas jsme šly, no a tím ten příběh nadobro skončil.:-)
jak to řeší ostatní děti s úkolem když nemají notýsky?teda kombinace jazz a filharmonie je asi to nejhorší co může být.Vzpomínám jak saxofonista Král říkal,že kdys točili nějakou swingovou písničku s filharmoniky..dostat je do synkop prý nešlo a nešlo…
Pajo,poslední odstavec by tučným písmem měl být zvýrazněný a já se pod něj stokrát podepisuju.
mod: mimochodem, jsou to doktorandská a ne doktorantská studia…
Hele, Pájo, nechce být Janýsek učitelem? Aby to tam trochu pozvedl! :)Mod.: Ty máš něco proti vysokoškolákům? Píšeš, že většina o sobě tvrdí, že jsou dislektici, že neumí sami vytvořit diplomku atd… (ještě že jsem ta menšina, ha).To mi připomíná nenávistný postoj některých lidí, kterým se na vš nechtělo, nechtělo se jim živořit na studentských brigádách, věnovat hodiny a hodiny studiu. Pak se vypíchnou takové ty obory, které jsou snadnější a ukazuje se na to, jak se studenti flákají. Je to nespravedlivé, nemyslíš? Mezi studenty rozdíly jsou, stejně jako mezi manuálně činnými lidmi. Thats all.
Agato no vidíš, musím ještě hodně číst:-)
Papajo, já jsem generace, které se možná chtělo, ale neměla tu příležitost, protože neměla ten správný původ a později už byla moc líná:-)Já neřeším lidi podle toho čím jsou, ale podle toho, jak to, čím jsou, dělají. Znám mnoho vyskoškoláků, kteří strávali celé studium po brigádách, protože jejich rodiče si mohli dovolit poslat jim za měsíc jen 90,-Kčs přídavků na děti, a znám taky takové, kteří studují 10 let 4 letý studijní obor.A pokud jde o tu nespravedlnost, já si myslím, že až nastane doba, kdy bude inženýr architekt schopen skutečně postavit celý barák od A až po Z a ne ho jen namalovat, tak bude líp, a to nastane až v době, kdy bude konkrétně v ČR tolik vysokoškoláků, že pro ně opravdu nebudou ta místa v kancelářích, což jednou samozřejmě vzhledem k tomu systému, musí nastat.A pokud mám být úplně konkrétní, znám spoustu vysokoškoláků, kteří považuji za vyloženě podřadné, pokud se jejich děti, kterým zaplatili desetiticíce každý rok za střední školy, neproboují na vysokou. Jeden známý vysokoškolák mi takovou věc připodobnil asi takto " Je to jakože my bydlíme v rodinném domku a ona jen v paneláku…"No tak to je prostě pitomost, a není toto náhodou nenávist k lidem, kteří nestudují?A promiň, nevím co je "Thats all", jsem prostě nevzdělanec:-)
I když, mohla bych třeba " Per amore del cielo, ecco tutto! Ma c’è di più :-)."
Ovšem to se mi z "mimočárek" udělal nesmysl:-), takže bez nich " Ma c e di piu":-)
Ahoj Mod. 🙂 Jasný. Moje mamča taky skoro nikam nemohla, jen na "techničtější" vš, tu ji milostivě schválili… hrozná doba……………………………… Málo "kancelářských" míst pro vysokoškoláky je už teď, neboj. 😀 Jinak k těm soukromým střed. i vys. školám – to je problém. Kvalita je asi dost různá. Mnozí tam jdou, když se nedostanou na státní (ale také nechci paušalizovat). Ale státní školy na tom nejsou tak zle. Když naši studenti vyjedou na semestr, dva, např. do Řecka, vrací se s úsměvem na rtech a slovem "flákárna" na jazyku. :)…………………………Mod., já se na lidi taky koukám podle toho jací jsou a ne jaký mají/nemají titul. Vůbec bych nereagovala, kdybych si od Tebe nepřečetla, že VĚTŠINA vysokoškoláků… / Já také neříkám, že většina nevysokoškoláků bla bla…Nenapadlo by mě to. ;)Je, promiň, thats all je To je všechno. (tím jsem to zakončila, abych nepsala román, ale asi jsem ho napsala teď. 🙁 /Sorry, Pájo!).Mod., hezký den přeji a nezlob se, že jsem se ozvala.
Papajo já se nezlobím, naopak, mrzí mě, pokud to co jsem původně řekla, vyznělo nenávistně, takže dobře, že ses ozvala, aspoň jsme si to vysvětlily:-) Většina mých přátel, nejlepších přátel jsou vysokoškoláci a moje nejlepší kamarádka je navíc mladá a hrozně moc chytrá:-)Víš, mě štve možná celý ten systém, VŠ by měla být placená záležitost, s tím, že například do průměru 2.5, možná i 3 by mělo být stipendované. Spousta VŠ bere studenty bez přijímaček běžně, nebo pak dobere bez přijímaček na konci srpna, pokud nemá naplněnu kapacitu, protože když nemají naplněno, samozřejmě přicházejí o peníze na provoz.A na druhé straně jsou tu nemocné děti, které prostě nmůžou chodit ani do "nornální" základky, protože školy nemají prostředky na žádnou mimořádnou výuku. Vem si, že máš chytré dítě na vozíku, nebo s berlema, a nemůže chodit do školy, protože je to pro školu příliš náročné.Nebo kolik speciálních zařízení se v posledních letech zrušilo, školy pro hluchoněmé, atakdále……Tak pa:-)
Mod., no jo, to je ta psaná forma komunikace. 🙂 Ale ani já nic špatného nemyslela. 🙂 Máš v mnohém pravdu!
Mod., nevím, jak jsi to myslela s tím průměrem na VŠ vs. stipendium – on na VŠ horší průměr než 3 být nemůže , pak už letíš… Já si myslím, že na VŠ (státní a neplacenou) by měli vzít každého, kdo si troufá, a velmi důkladným sítem náročných zkoušek to po prváku vyčistit. Aby na škole zůstali jen ti, kteří nejen že se dokáží nabiflovat potřebné informace, ale taky prokáží schopnost s nimi pracovat a používat mozek. Což dnes bohužel velmi často absolventi neumí, a tím dochází k degradaci vnímámí významu VŠ studií ve společnosti.
Nechci tady u Páji na blogu rozjíždět diskuzi nebo nedej bože v ní pokračovat nějakou názorovou přestřelkou, ale ozvat se musím. Co sakra všichni mají proti soukromým vysokým školám??? To jsou jako všichni studenti soukromých škol póvl? Mají zaplacené maturity a zaplacené tituly? Vážně myslíte, že to tak chodí? Kvalitu školy určují kvalitní pedagogové a ti mohou být nekvalitní jak na státní, tak na soukromé škole. Jestli učí na soukromé kvalitnější učitelé, to nevím, ale určitě kvalitnější učitele na soukromé škole zaplatí líp, než na státní škole. Je ubohost, jak jsou soukromý školy prestižní ve světě a póvl jen v ČR. Nevim, kterej blbec rozšířil tuhle myšlenku. A proto se do mě klidně pusťte, všichni kdo jste vystudovali státní školu a dokažte mi, že se pletu. Protože studuju soukromou vysokou školu a nestydím se za to, protože i když jsem maturovala se dvěma dvojkama, jinam jsem nechtěla. Vybrala jsem si ji kvůli oboru, kterej ta škola nabízí a ne proto, že bych měla něco "za penízky". Jsem vděčná, že mě učej takový kapacity, jaký mě učej. Jsem vděčná za to, že nám předaj svoje zkušenosti, který na 100% využiju v praxi a že nehltám tisíce stránek skript, který mi budou léta ležet v poličce.
Jinak Janýskovi přeju, aby ho paní učitelka neotrávila a aby si našel obor, který ho bude bavit. A taky přeju Ofélii, aby se s Janýskovou paní učitelkou ve škole za pár let už nepotkala.
Achjo, ty školy… inu drsná realita… minulý týden jsem se i já- coby rodič a přítel školy 😉 – vypravila do školy. Deptá mě hned několik věcí, které jsem chtěla probrat, ale zmíním jen jednu- ta mě totiž přivedla asi v největší úžas: připomínkovala jsem skutečnost, že učitelky nekomunikují s rodiči a s dětmi elektronicy (nebo jak to odborně nazvat)- zkrátka poslat mail nebo domácí úkol tomu, kdo déle chybí-nelze. Rodič musí do školy osobně dojít- docela komplikované,že. Argumentovala jsem tím, že na www se škola chlubí, že její zaměstnanci jsou držiteli certifikátu o PC gramotnosti, že mají PC učebnu a nevímcoještě… no zkrátka byla to dlouhá a celkem bezúspěšná debata: Vedení školy nemůže své zaměstnance k něčemu takovému nutit, byla by to práce navíc (!!??) a oni je za to nemají jak ohodnotit, neb nejsou peníze… zmohla jsem se jen na ironickou otázku, zda i do této budou vstoupilo před 10lety 21.století a bylo mi jasné, že soudruzi rozhodně svou chybu nepřiznají, a tudíž nemají co napravovat… tak to jen o těch titulech a studiích … a teď nevím, jestli vložit 🙂 nebo spíš 🙁 …
Vivien, no jo, ten průměr. 🙂 Ale i ty známky neznamenají vše. Je těžké vše posoudit, ohodnotit. S praxí by to vše mělo být spojeno více; rozhodně. Petroula, to je asi na mě? Zmínila jsem se tu o soukr.školách. Úroveň je různá, ano. Paušálně netvrdím nic. V mém okolí je sice hodně lidí, kteří na soukromé školy šli skutečně až po negativním výsledku přijímaček jinde, ale možná je to jen vstřícností soukromých škol a neznamená to nic jiného. Souhlasím s Tebou, že vše stojí a padá na vyučujících a zájmu, píli, schopnostech studenta.Jo, nedávno jsem četla o některých základních státních školách v USA v chudších čtvrtích – tam chápu hledání radši soukromé kvůli kvalitě. V Čechách se to asi stále nezažilo, ale třeba budou v budoucnu soukromé školy i u nás celkově uznávány daleko více než nyní.
Tak tady jsem rovněž kvůli Janýskovi uronila slzu, ale smutku. Je mi líto, že má takovou úču. Už jsem to mockrát psala, my jsme se s paní učitelkou trápily do páté třídy – a pak nastal pravý opak, od šestky úplně nejlepší třídní. A teď na gymplu také skvělá. Ale to by mělo být spíš obráceně, viď. Nejlepší učitelky by měli mít prvňáčci. No, bud věřit, že i Vám přinese čas zlepšení …
nuli: porad lepsi, kdyz se to bude zlepsovat, nez kdyby se to zhorsovalo. ta uca sice neni fakt nic moc, ale obavam se, ze je jeste porad prostor pro horsi:(
Pajo mas pravdu. Ja se tak bavila s jednou mou znamou, ktera je vecna studentka VS a v 28 letech jeste nikde nepracovala a kdyz jsem se ji ptala, proc v tolikati letech chce studovat dalsi skolu misto prace, rekla me ze ten TYTUL proste chce, takhle to napsala s tvrdym Y 😉 Naopak tomu vsichni nejuspesnejsi lidi tady v Libanonu ve vesnici, kteri vlastni podniky po celem svete zadnou vysokou nemaji a i manzel nekdy rika, ze vysoka ho akorat zdrzela od toho aby uz mel davno podnik svuj 😉 Nerikam, ze VS neni dulezita, ale vzdelat se clovek muze i bez ni pokud o to stoji a co je nejdulezitejsi, aby byl clovek v zivote stastny 😉